דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג'ינגלים ותשדירי רדיו - ככלי להעברת מסרים פוליטיים 

מאת    [ 22/11/2009 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 2788 פעמים ]

 

ג'ינגלים ותשדירי רדיו – ככלי להעברת מסרים פוליטיים

 

ג'ינגלים כבר אינם דבר חדש והאפקטיביות שלהם אינה מוטלת בספק. נסו לדמיין את הדבר הבא: אתם נוסעים ברכב בכביש המהיר ומאזינים לרדיו, אך במקום לשמוע מוסיקה לפתע אתם שומעים אדם מדבר והיד שלכם כבר מושטת באופן אוטומאטי לכפתור שאחראי על החלפת התחנות. ובכן, אם היה זה קולו של מועמד הרץ לבחירות – המשמעות היא צרות. מאחר ולפי מחקרים שנערכו בשנים האחרונות, מרבית האנשים, כ-80% מסך כל המאזינים לרדיו, פותחים את הרדיו על מנת לשמוע מוסיקה, לכן אם המאזינים ישמעו אדם מדבר הם צפויים להעביר תחנה. אולם, אם המאזין שומע מוסיקה דוגמת ג'ינגלים גדל הסיכוי שהוא ימשיך להקשיב לאותו תשדיר רדיו, גם כזה שמשולב בו  מסר פוליטי כלשהו.

ולמרות שאנחנו לא מרבים לשמוע ג'ינגלים של מועמדים לבחירות שכן אנחנו, המאזינים חשופים בעיקר להרבה ג'ינגלים כמו גם תשדירי רדיו המגיעים מגופים מסחריים - מידע זה חשוב לכל מי שעומד בפני ההחלטה האם לפרסם ברדיו וגם עבור מי שחושב לעסוק באחד מתחומי הרדיו כגון: עריכה מוסיקלית, הפקה או קריינות.

 

ג'ינגלים ותשדירי רדיו למקסום יעילות מסע הבחירות

 

ג'ינגלים ברדיו, אפוא, נחשבים עדיין לאמצעי מצוין ויעיל לפרסום שכן הם מעבירים את המסר לאלפי ומיליוני מאזינים, בבית בעבודה ובעיקר בעת נהיגה. ואם נחזור לדוגמת מועמד לבחירות הבאות, גם הוא יכול ללכוד באמצעות ג'ינגלים את תשומת ליבם של מאזינים ולהעמיק את מערכת היחסים שלו עם הבוחרים. כך למשל, בשנת 2004 נערך מחקר בארצות הברית שהראה כי מועמדים לנשיאות הוציאו יותר מ-90 מיליון דולרים על פרסום ברדיו.

קמפיינים אינטנסיביים ברדיו טומנים בחובם פוטנציאל גדול יותר. ככל שיושמעו יותר  ג'ינגלים גדל הסיכוי למשוך לא רק בוחרים להצביע למועמד אלא ניתן אף למשוך תורמים פוטנציאליים שיסייעו עוד יותר להצלחתו של מסע הבחירות של המועמד.

שכן, לפי מחקרים שנערכו בארצות הברית בשנתיים האחרונות, 21% ממאזיני הרדיו  הכבדים תרמו למועמד פוליטי. בעוד שרק 16% מצופי הטלביזיה הכבדים תרמו למועמדים פוליטיים.

 

בעוד שמוסיקה ומיני ג'ינגלים שולטים במדיום הרדיופוני, קיימות לא מעט תחנות רדיו שכל עניינן הוא דיבורים וגם להם קהל מאזינים נרחב ונאמן. תחנות רדיו אלו הם כר פורה לפרסום פוליטי. לכן, ג'ינגלים המופקים היטב המשלבים בין מוסיקה למסר מדובר יתפסו במיוחד את תשומת ליבם של המאזינים בתחנות רדיו שעניינן דיבורים. יתרה מכך, תחנות רדיו המבוססות על דיבורים מטבע היותן מהוות פלטפורמה נפלאה להעברת מסרים פוליטיים ודידקטיים למגוון שכבות באוכלוסייה.

בניגוד לאמונה המקובלת מאזינים לתחנות הרדיו המבוססות על דיבורים – אינם נוטים לצד אחד של הקשת הפוליטית, זו השמרנית. לפי מחקר שנערך בשנת 2004 בארצות הברית מירב המאזינים לתחנות רדיו אלו הם דווקא בוחרים הנחשבים לקולות צפים. כלומר אנשים המסתמכים על המידע שזורם מהרדיו, אם באמצעות דיבורים ואם באמצעות ג'ינגלים, על מנת לקבל החלטה נבונה כיצד לבחור.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב